Kompleks hurtowni KOPEL rozpoczął działalność handlową w 1988 roku. Od początku firma stawiała sprawę jasno - Naszym celem jest być lepszym od konkurencji.

Od tamtej pory pracy zespołu przyświeca hasło – sprostać wyzwaniom, jakie niesie ze sobą wolny rynek. Wszelkie działania zostały podporządkowane temu, aby pozyskane przez nas środki były w zdecydowanej części reinwestowane, co pozwoliło nam na dynamiczny rozwój. KOPEL z rodzinnej firmy stała się nowoczesną, wielooddziałową hurtownią.

W czerwcu 2001 roku spółka z ograniczoną odpowiedzialnością KOPEL Hurtownie Elektryczne z kapitałem zakładowym w wysokości 500.000,00 zł przejęła działalność handlową H.A.E. "Kopel-Kooperacja" s.c. Prezesem Zarządu nowo powstałej Spółki został Zbigniew Srokowski. Główna siedziba H.E. KOPEL Sp. z o.o. znajduje się w Toruniu przy ul. Polnej 107.

W obecnej chwili Hurtownie Elektryczne KOPEL Sp. z o.o. posiadają na terenie Polski dwadzieścia sześć prężnie działających oddziałów.

Firma może pochwalić się nowoczesną siecią sprzedaży i gronem zadowolonych, stałych Klientów, odbiorców produktów dostępnych w punktach KOPEL. Całkowita propozycja jest bardzo bogata. Baza danych przedsiębiorstwa liczy około 250 000 kartotek towarowych, a dostępny oferowany asortyment pochodzi od ponad 500 dostawców.

Pracownicy działu sprzedaży zorientowani są na szybki i niezawodny serwis dla Klientów. Logistyka funkcjonowania magazynów jest oparta na prostych zasadach – magazyny lokalne są zatowarowywane w podstawowe wyroby elektroinstalacyjne, a Pracownicy zatrudnieni w magazynie centralnym, po otrzymaniu dyspozycji od Klienta dostarczą dostępny towar w ciągu 24 godzin w każde miejsce w Polsce.

Historia przedsiębiorstwa KOPEL to historia ciągłego inwestowania. Wszelkie działania zostały podporządkowane temu, aby pozyskane środki były reinwestowane. Takie podejście do biznesu pozwoliło na dynamiczny rozwój.
W ostatnim okresie wdrożono procesy logistyczne związane z magazynowym systemem informatycznym, który należy do KOPEL i stanowi jego KNOW HOW. Ponadto Klienci mogą korzystać z programu KOPEL GO pomagającego spełniać ich marzenia. W najbliższych planach jest również rozbudowa powierzchni magazynowej.
Firma zawsze stanowiła czołówkę jeśli chodzi o innowacje informatyczne, dlatego już w najbliższym czasie udostępni kontrahentom mobilną aplikację internetową KOPEL B2B, która umożliwi stały dostęp do produktów z magazynu.
Program będzie wsparciem podczas składania zamówień oraz ułatwi kontakt między Klientem a jego bezpośrednim opiekunem. Dzięki temu rozwiązaniu przedsiębiorstwo znajdzie się bliżej Klienta, który będzie na bieżąco monitorował stan realizacji swoich zamówień oraz będzie miał wpływ na kształtowanie dostępnych w oddziałach stoków magazynowych.

Dalej zamierzamy się rozwijać, otwierając kolejne hurtownie KOPEL i wychodząc naprzeciw zmieniających się potrzeb naszych Klientów.