Slider_A9K
Pobierz app
Philips fanpage
akcja inwestycja
SEP
Realizacje
Kalkulator korzyści
Asfora
W jaki sposób światło poprawia nastrój?
2016-07-07

W jaki sposób światło poprawia nastrój?

W okresie jesienno-zimowym, prawie wszyscy doświadczamy wahania nastrojów. Wyniki licznych badań naukowych pokazują, że okres jesiennej chandry jest związany ze znacznie zmniejszoną ilością światła dziennego. Badania wskazują również, że rośnie liczba ludzi podatnych na sezonowe ograniczenia światła dziennego.

Ludzie bardziej podatni na wahania nastrojów, stają się w jesienno - zimowym okresie bardziej melancholijni, letargiczni, zaczynają się izolować od otoczenia, stają się senni. Dodatkowo znacznie wzrasta ich apetyt na słodycze i ciężkostrawne posiłki, co staje się przyczyną także innych problemów zdrowotnych.

Prof. Siegfried Kasper, kierownik Kliniki Psychiatrii i Psychoterapii Uniwersytetu Medycznego w Wiedniu, na podstawie przeprowadzonych przez siebie badań stwierdza wprost, że „... depresja sezonowa jest usankcjonowaną jednostką chorobową”.

Profesor Kaspers był jednym z pierwszych naukowców, którzy w latach 90 ubiegłego stulecia rozpoczęli badania nad depresją sezonową. Jedno z kluczowych pytań brzmiało: czy problemy psychiczne mogą mieć związek z zaburzeniem rytmu biologicznego oraz biochemicznego mózgu?

Profesor Kaspers wraz ze swoimi współpracownikami stwierdził, że w okresie jesienno-zimowym możemy poprawić jakość swojego życia za pomocą odpowiednio dobranego światła. Liczy się temperatura barwowa, natężenie i jakość. Duże znaczenie ma wysoki wskaźnik oddawania barwy, czyli parametr mówiący o wrażeniu „odbioru” czy też „rozpoznawania” poszczególnych kolorów. To właśnie dlatego niektórzy lekarze i specjaliści wykorzystują terapię światłem w swoich gabinetach.

Inne artykuły Philips

Czytaj artykuły tej samej kategorii

Planujesz inwestycje?
sprawdź, ile możesz zyskać!