akademia elektryka
Loteria laureat 2017
Philips fanpage
akcja inwestycja
SEP
Realizacje
Kalkulator korzyści
Do Grupy Grodno dołączają kolejne punkty sprzedaży
2017-11-14

Do Grupy Grodno dołączają kolejne punkty sprzedaży

Grodno S.A. to jeden z czołowych dostawców kompleksowych rozwiązań w obszarze elektrotechniki i oświetlenia w Polsce, oferujący
ponad 120 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno.

Od lat Grodno kładzie duży nacisk na strategię konsolidacji rynku, realizuje ją przez budowę własnej sieci placówek,
przejęcia fi rm oraz rozwój sieci franczyzowej. W ostatnim czasie sytuacja na rynku dystrybutorów elektrotechnicznych była trudna, co osłabiło kondycję wielu mniejszych podmiotów na rynku. Grodno, pomimo niskiej dynamiki branży, rokrocznie rozwija się szybciej niż rynek. Przyłączające się podmioty jako część większego organizmu jakim jest Grupa Grodno mają
szansę na dalszy rozwój.
Najważniejszą korzyścią dla nas z przejścia do Grupy Grodno jest możliwość poszerzenia naszej oferty o nowe kategorie produktów, których nie bylibyśmy w stanie oferować samodzielnie, ponieważ wymagają one zatrudnienia kadry inżynieryjnej, której zatrudnienie
w mniejszym podmiocie nie znajduje uzasadnienia kosztowego. – mówi Radosław Miłuch ze spółki Ellcon, która przeszła niedawno do Grupy Grodno z grupy zakupowej.

W grudniu ub.r. Grodno otworzyło nowe powierzchnie magazynowe w centrum magazynowo-dystrybucyjnym w Małopolu. Pod jednym dachem spółka posiada 6000 m2 nowoczesnej powierzchni, która umożliwia organizację logistyki na najwyższym poziomie. Zapewnia też dostępność niemal od ręki szerokiej gamy produktów. Uruchomienie nowej powierzchni pozwoliło skrócić czas dostawy do 24 godzin.

Uczestnictwo w Grupie Grodno pozwala nam oraz naszym klientom korzystać z rozbudowanej bazy logistycznej dostępnej w Grupie. Integracja operacyjna
z Grodnem była sprawna i poprawiła naszą jakość obsługi klienta. Z dostępu do nowoczesnych narzędzi sprzedażowych on-line możemy korzystać nie tylko my, ale także nasi klienci. Upraszcza to obsługę klienta i usprawnia naszą pracę. Przyłączenie się do Grupy Grodno dało nam drugi oddech i pozwoliło nadal rozwijać biznes
– deklaruje Krzysztof Stoń, franczyzobiorca Grodna od marca 2016 r.

Sieć dystrybucyjna Grupy Grodno obejmuje 75 punktów handlowych zlokalizowanych w całej Polsce (własnych, franczyzowych oraz należących do przejętej niedawno sieci BaRGo). Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. Łączne przychody Grupy w roku obrotowym 2016/2017 przekroczyły 330 mln złotych. Szans na dalszy dynamiczny rozwój Grodno upatruje m. in. w dalszym rozwoju kompleksowych usług i zaawansowanych technologicznie rozwiązań dla klientów profesjonalnych. Jednocześnie Zarząd zakłada konsekwentne
poszerzanie sieci dystrybucji na terenie całej Polski, w tym przez rozwój sieci franczyzowej, a także urozmaicanie portfolio produktowego.

Rozwój terytorialny jest jednym z kluczowych elementów naszej strategii. Realizujemy go poprzez rozwój sieci własnych placówek, przejęcia, rozwój sieci franczyzowej. Jesteśmy również otwarci na rozmowy o współpracy na partnerskich zasadach we wspólnych przedsięwzięciach kapitałowych. – wyjaśnił Andrzej Jurczak prezes Grodna.

Ofertę Grodna wyróżnia stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący kompleksowe rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji
i wentylacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne – przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są fi rmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni.

Włczenie do Grupy Grodno oznacza dla nas, oprócz innych korzyści, lepsze ceny, które w rezultacie poprawiają naszą rentowność. Współpraca z Grupą Grodno pozwala nam patrzeć z optymizmem w przyszłość i z lepszymi wynikami rozwijać nasz biznes – dodaje Pan Tomasz Warchoł, franczyzobiorca Grodna od lutego 2016 r.

Jednym z celów strategicznych Grodna jest wejście spółki do grona trzech największych podmiotów z branży do 2020 r.

Jesteśmy elastyczni, chcemy wyprzedzać zmiany i rosnąć szybciej niż rynek. Obecnie dzięki bogatej ofercie kompleksowych usług specjalistycznych towarzyszymy klientom na każdym etapie realizowanych inwestycji budowlanych. Budujemy unikalny know-how i zwiększamy
kompetencje. Co najważniejsze, widzimy, że działania te przynoszą skutek w postaci rosnącego zainteresowania odbiorców i umacniającej się
pozycji rynkowej. Zakładamy kontynuację tych tendencji. – podsumowuje Andrzej Jurczak, prezes Grodna.

 

Źródło pochodzenia: Rynek Elektryczny 9/2017

Czytaj artykuły tej samej kategorii

Planujesz inwestycje?
sprawdź, ile możesz zyskać!